עמותת הקנאביס הרפואי

עמותת הקנאביס הרפואי

עמותת הקנאביס הרפואי הוקמה בשנת 2016, בידי מטופלי קנאביס רפואי (בראשות גב’ דנה בר-און, מטופלת בקנאביס רפואי), על מנת להוות בית לפעילות הציבורית למען קידום זכויותיהם של המטופלים ואלו אשר נזקקים לטיפול באמצעות שימוש בקנאביס רפואי.

עמותת הקנאביס הרפואית מסייעת בהתנדבות מלאה ללא תמורה בליווי אישי של כל מטופל בהליך הסבוך של אישור הטיפול בקנאביס רפואי, כולל הדרכות, ייעוץ, וסיוע בקהילה, ובעיקר בפן הבירוקרטי והמשפטי. לפי מספרים שפורסמו על ידי עמותת הקנאביס הרפואי, היא מסייעת במקרים של מאות חולים בשנה, וכמו כן היא מקיימת פעילויות פרלמנטריות ותקשורתיות להעלאת המודעות לטיפול בקנאביס רפואי ויתרונותיו הרבים, תוך ניסיון נמשך לקידום ופתרון המצוקות השונות שקיימות בתחום בתחום ובקרב עשרות אלפי המטופלים שזקוקים לטיפול זה בישראל.

השאיפה המרכזית ותכליתה של עמותת הקנאביס הרפואי היא לסייע לכמה שיותר מטופלים, בין אם הם פוטנציאליים ללא רישיון ובין אם כן כבר הונפק להם אחד, להצליח לטפל בעצמם בעזרת הקנאביס הרפואי, ולצלוח את התהליך כולו, על כל פיתוליו ואתגריו הרבים שהיו קיימים עד כה במודל הישן של השוק שהתבסס על הרשמה לחברת קנאביס אחת מסוימת, מבלי להיקלע לבעיות בירוקרטיות ורפואיות. לפי מידע שפורסם על ידי העמותה, מתנדביה פועלים מסביב לשעון ומסייעים בכל יום לעשרות מטופלים במימוש זכויותיהם החוקיות ובקבלת אישור לטיפול רפואי בקנאביס.

גב’ דנה בר און מובילה את עמותת הקנאביס הרפואי, ומעמידה אותה בחזית המאבק לשחרור הקנאביס לשימוש רפואי בישראל (מדיקליזציה) באופן שיאפשר נגישות מלאה שלו, בכמות ובאיכות הנכונה, לכל מטופל באשר הוא אשר יחפוץ בכך.

השגת מטרה זו, כך לפי הדברים שפרסמה באתר העמותה, יכולה להתקיים רק באמצעות מאבק ממושך לקראת שינוי רוחבי, ע”י קידום תיקוני חקיקה, קריאה לדיונים בוועדות הכנסת השונות, קידום מהלכים משפטיים והעלאת מודעות חברתית למצוקות השונות של קהילת המטופלים והנזקקים לטיפול בקנאביס רפואי.

הסיבה להקמת העמותה, כך לדבריה של בר און כפי שפרסמה אותם באתר העמותה, היא שהאישור לטיפול בקנאביס רפואי הניתן כיום בישראל, אפילו עבור אלו הסובלים ממחלות קשות או מצבים סופניים, הוא ממושך, מסורבל ומעביר את המטופלים קשיים רבים, הנובעים בין היתר מהעדר חקיקה מתאימה שתגן על זכויות היסוד שלהם.

מאחר וקנאביס עדיין מוגדר במדינת ישראל כ”סם מסוכן ללא תועלת רפואית”, אלו המקבלים אותו כטיפול רפואי – על אף האישור שמחזיקים בידיים – אינם למעשה נחשבים כ”נוטלים תרופה”, ולכן זכויות השמורות לכל חולה במדינת ישראל במסגרת “חוק זכויות החולה” אינן מוגנות ולעיתים קרובות גם אינן נאכפות ביחס למטופלים בקנאביס רפואי, מה שבאופן טבעי דורש פעמים רבות התערבות בתהליכים הבירוקרטיים מול משרד הבריאות.

קישור לאתר של עמותת הקנאביס הרפואי (ע”ר) – https://www.mca.org.il

השאר את התגובה שלך