1. Home
  2. »
  3. מתכוני קנאביס
  4. »
  5. מתכון לחמאת קנאביס עשירה וחזקה

מתכון לחמאת קנאביס עשירה וחזקה

תוכן עניינים

חמאת הקנאביס (או “חמאה ירוקה”), תשמש לרוב כמצרך המרכזי בהכנת מוצרי קנאביס אכילים כגון עוגיות, עוגות, חומיות (בראוניז-Brownies) ושאר האכילים.

חמאת קנאביס

הכנתה כמעט תמיד תהיה פשוטה אך כן ידרשו זמן וסבלנות בשלב החימום וזאת על מנת שנקבל שחרור מלא של כלל הקנבינואידים והטרפנים מהתפרחות אל החמאה.

ככל שנשתמש בתפרחות איכותיות יותר, כך התוצר הסופי יהיה חזק יותר והצורך בכמות גדולה של חומר צמחי יפחת, כלומר התוצאה כמובן תהיה שונה שנות אור במידה ונשתמש ב10 גרם תפרחות באיכות ירודה(חממה) לעומת 10 גרם של תפרחות קנאביס איכותי אשר גדל ונשמר בתנאים האופטימליים.

השפעת חמאת הקנאביס בשונה מאידוי או עישון אשר הספיגה מתרחשת בריאות, מתרחשת בקיבה כחלק מתהליך העיכול, דבר אשר אורך יותר זמן לקבלת האפקט. (לרוב בין חצי שעה לשעה)
עם זאת, חשוב לציין כי הספיגה דרך הקיבה לרוב תהיה חזקה יותר ותגרור איתה השפעה חזקה יותר מאשר היינו מצפים לקבל מעישון או אידוי.

לאחר הכנת החמאה על מנת לבחון את הסיבולת שלנו למוצרי הקנאביס האכילים, נמתין לפחות שעה וחצי-שעתיים לפני הוספת מנת צריכה נוספת של חמאה או מוצרי אכילים נוספים (או עישון למתחילים!), וזאת כדי לתת לקנאבינואידים (החומרים הפעילים) להיספג באופן חלקי לפחות  (תלוי בקצב המטבוליזם האינדיבידואלי של המטופל .

בנוסף, במידה ונצרוך אכילים אחרי זמן ממושך שלא צרכנו מזון אחר זאת אומרת על קיבה ריקה- הספיגה אמורה להיות מהירה בהרבה יותר, אך תמיד מומלץ לאכול ארוחה דשנה לפני צריכת אכילים וזאת כדי שהגוף לא יהיה תלוי רק באכילי הקנאביס שצרכנו.

המצרכים הדרושים למלאכת ההכנה

1. כוס חמאה איכותית לא מלוחה (כוס חמאה שוות ערך ל240 גרם או 2 Buttersticks)

2. כוס תפרחות קנאביס איכותיות (10 גרם) 

(או 16 גרם ABV) (או 20 גרם קנאביס חממה\תפזורת)

3. סיר (עדיפות לטפלון או נון-סטיק)



 
 

4. קערה שקופה גדולה (פיירקס!)



5. מסננת (על מנת להניח בתוכה את פדי הגזה בשכבה לאחר מכן)

מומלץ:

דף נייר אפייה

מד חום לבישול

פדי גזה \ פילטר קפה \ חיתול גבינה

לקקן (מרית)

שלבי הכנת החמאה

 

1. דה-קרבוקסילציה

לפני שניגש להכנת החמאה בפועל, חשוב להעביר אותה תהליך של דה-קרבוקסילציה (חימום מבוקר), וזאת על מנת להפעיל את הקנבינואיד THCA, שהוא קנבינואיד לא משכר שבעת חימום הופך לקנבינואיד THC, שהוא הקנאבינואיד המשכר בקנאביס אשר נותן את ההשפעות התרפויותיות והרפואיות המבוקשות.
יש מספר מדריכים ברשת אשר מדברים על בישול הקנאביס ישירות בחמאה וביצוע תהליך החימום ישירות בחמאה, אך מכיוון שככל שתפרחות הקנאביס ישהו בחמאה יותר זמן, כך הקנאבינואידים יספגו בצורה הטובה ביותר בחמאה – לכן אנו לא ממליצים לדלג על תהליך זה.

*בעבור אלו אשר מכינים את המתכון באמצעות ABV שלב זה מיותר מכיוון שקנאביס ABV כבר עבר תהליך של דה-קרבוקסילציה.

מחממים תנור מראש לחום של 115ºC עד 120ºC – (או 245ºF),

מניחים את תפרחות הקנאביס מפורקות מעט אך לא טחונות עדיין בשלב זה, על גבי מגש תנור נון-סטיק (אנו ממליצים פשוט להשתמש בנייר אפייה שלא משחים ולהניחו על המגש, בכל אופן)


מכניסים את התפרחות לתנור לחימום מבוקר לפרק זמן של בין חצי שעה ל40 דקות.


*קנאביס יבש יותר או קנאביס שעבר ייבוש ויישון נכונים יצרוך פחות זמן מאשר קנאביס לח יותר!

בכל 10 דקות, ננער קלות את המגש או נתן לו מכה עדינה בצד בעזרת חפץ אשר תגרום לתפרחות לזוז ולקבל השחמה וחימום אחיד מכל הצדדים ותמנע מהן להדבק.

 

2. טחינה

 

טוחנים את תפרחות הקנאביס באמצעות גריינדר או מטחנה חשמלית נא לשים לב לא לטחון יתר על המידה!, אנו לא רוצים לקבל אבקה אלא את התפרחות גרוסות בגודל שפחות או יותר הייתם משתמשים בהן לעישון ג’וינט.

 

3. ממיסים את החמאה

ממלאים כוס מים לסיר ומוסיפים מעל קערת נירוסטה כך שנצר לנו בן מארי, לתוך קערת הנירוסטה מוסיפים כוס חמאה (240 גרם).
בישול בטכניקה זו תעזור בבקרת הטמפרטורה של החמאה, וכמו כן תמנע מהחמאה להתקשות או להשרף.

 

4. מוסיפים את התפרחות

כשהחמאה נמסה לגמרי, נוסיף את תפרחות הקנאביס ה”אפויות” אל תוך הסיר, ונערבב היטב. השלב הבא חשוב במיוחד.

 

5. בישול איטי!

שמרו על חום נמוך במיוחד! באופן אידיאלי התערובת לא אמורה לעלות על טמפרטורה שמעל 70ºC, (אך גם אם נמתח את החבל ונגיע עד 90ºC, נישאר בטווח הסביר) מכאן משתמע כי המפתח העיקרי בהכנת חמאת קנאביס איכותית ועשירה הוא הסבלנות!
ערבבו כל חצי שעה, אל תתנו לשכבות להצטבר בתחתית או בדפנות הכלי, נקו את השאריות על דפנות הכלי כל פעם חזרה פנימה אל התערובת באמצעות לקקן).
תהליך זה אורך בין שעתיים ל3 שעות, וככל שתפרגנו לחמאה ביותר זמן בישול, כך תגדל המידה שבה היא תוקיר לכם חזרה בהשפעותיה ובסגולותיה.

דגשים בעבור שלב זה:
במידה והתערובת הצטמצמה יתר על המידה נוסיף מעט חמאה.
נעקוב אחר החום באמצעות מד טמפרטורה ונדאג כי לא יעבור את הנדרש.
התערובת בשום פנים ואופן לא יכולה להגיע לרתיחה מלאה!

 

6. מסננים את התערובת

לאחר ההמתנה הארוכה והמייגעת, והריחות שנתקבלו אשר מציפים רחוב שלם, מגיע השלב שבו אנו צריכים להפריד את התפרחות שכעת הן ריקות מחומרים פעילים ורק יכולות לגרוע מהמוצר הסופי שלנו.
כשנכתב למעלה שאפשר לעשות את תהליך זה מבלי להשתמש בפז גזה, הכוונה היא כמובן שתצטרכו להתפשר על חמאה עם חלקיקי קנאביס, בעלת מרקם פחות חלק ולעתים גם עם הפרשים בטעם הסופי.

במידה ותרצו לבצע את תהליך זה בלי פד גזה, פשוט סננו באמצעות מסננת בעלת חורים קטנים את הכל אל תוך קערה, והכניסו אותה אל המקרר, אך במידה ותרצו לעשות זאת נכון, על פי הספר – הניחו את הקערה על השיש, על פיה נניח מסננת ואותה נרפד באמצעות פדי גזה שאותם בסוף- במידה ונרצה, נסחוט עוד על מנת להוציא את מירב חמאת הקנאביס שכעת נוצרה לנו.

אפשר כמובן, לעשות סינון ראשוני באמצעות הפד, ולאסוף את החמאה אשר ניגרת ללא צורך בסחיטה- שהיא תהיה החמאה בעלת האיכות הגבוהה ביותר, בעלת הטעם הטוב ביותר, והמרקם האחיד ביותר, ובנוסף לאחר מכן לקחת כלי נוסף ואל תוכו לסחוט באגרסיביות את שאר עיסת התפרחות והחמאה שנוצרה לנו בתהליך הבישול ולקבל חמאה בעלת טעם ומרקם פחות עשירים.

 

7. קירור ואחסנה

נכניס אל המקרר לשעתיים, לאחר שעתיים החמאה תהיה מוכנה לשימוש מיידי או אחסנה בקירור .

 

8. ממננים בזהירות!

כאמור בתחילת המתכון, השפעתה של חמאת קנאביס חזקה יותר מצריכתו באידוי או עישון ואורכת זמן רב יותר, כמו כן חוזקה של חמאת הקנאביס שבידיכם תלויה במספר גורמים כגון אורך הזמן והטמפרטורות שהקצבתם לבישול וכמובן זן התפרחות וטיב איכותו מבעוד מועד.

על מנת לבחון את סבילות הגוף לחמאת הקנאביס, תחילה נשתמש בכמות קטנה ונבדוק כיצד היא משפיעה עלינו, אפשר לצורך העניין למרוח רבע או חצי כף חמאת קנאביס בין 2 קרקרים, להמתין בין שעה לשעה וחצי ולבחון כיצד אנו מגיבים, במידת הצורך נצרוך עוד אך עם קבלת האפקט הרצוי נחדול מלצרוך במטרה למנוע פיתוח עמידות ושימוש פזרני או עודף כתוצאה מכך.

אהבתם? שתפו עוד חברים שיכולים להיעזר במידע!
אולי תתעניינו גם ב
התפרסם בתאריך
על ידי