1. Home
  2. »
  3. מידע שימושי
  4. »
  5. אידוי קנאביס בוופורייזר – כל מה שצריך לדעת!

אידוי קנאביס בוופורייזר – כל מה שצריך לדעת!

צריכת קנאביס רפואי תוך מזעור נזקים וסיכונים בריאותיים הנלווים לעישון.

אנשים רבים ברחבי העולם משתמשים בצמח הקנאביס כדי לטפל בכאב,בבעיות תיאבון, ולצורך הקלה במחלות ותסמינים רבים אחרים.

 

Yellow cannabis leaf background
תוכן עניינים

צריכת קנאביס רפואי תוך מזעור נזקים וסיכונים בריאותיים הנלווים לעישון.

נכתב על ידי בנימין שיר

נערך על ידי תומר גדעון

אנשים רבים ברחבי העולם משתמשים בצמח הקנאביס כדי לטפל בכאב,בבעיות תיאבון, ולצורך הקלה במחלות ותסמינים רבים אחרים.

לאורך השנים הצטברו עדויות רבות לכך שאנשים צרכו קנאביס בין אם במקטרות מעוטרות או באמצעות גלגול בעלים מיובשים. בסופו של דבר כל השיטות מתבססות על שריפה מזיקה כזו או אחרת של החומר.

פעם גם היה ניתן לעשן סיגריות במטוסים, דבר שהיום נראה לנו משונה ביותר – כך גם צריכה להיות הגישה כלפי צריכת קנאביס בעישון (שריפה,בעירה) במקום באידוי בוופרוייזר.במאמר של היום נתייחס לנקודות החשובות ביותר לצריכת קנאביס באידוי וכל היתרונות הנלווים.

Vaporizer? מה זה וופורייזר

וופורייזר, או בעברית – מכשיר אידוי, הוא מכשיר המאפשר לצרוך קנאביס רפואי מבלי לעשן או במילים אחרות, לא לשרוף אותו.

במהלך תהליך האידוי, חומרים פעילים שונים, משתחררים בתהליך האידוי עם מגע בחומר חם או במעבר של אוויר חם.

כאשר החומר בה במגע עם גוף החימום או לחילופין האוויר החם עובר דרך החומר הצמחי, הוא מפרק את החומרים הפעילים ומנגיש לנו אותם בצורה של אדים דקיקים, אדים אלו בהשוואה לעישון ניתן לשאוף בקלות, ללא הרגשת חנק או תחושת הצריבה הנלווית לעישון.

היתרון המשמעותי של אידוי על פני עישון, הוא התועלת הבריאותית שבדבר. בעת העישון, אנו שואפים חומרים רעילים ולא בריאים, בין אם מהטבק שמעורבב ובין אם מנייר הגלגלול המכיל חומרים שונים העלולים להיות מזיקים לבריאות.

בנוסף בשיטת האידוי, אין תוצרי שריפה מזיקים. מיותר לציין שהפער בפן הבריאותי בין שתי השיטות הוא עצום.

איך זה עובד?

כיום ישנם דגמים שונים ומגוונים של וופורייזרים אותם ניתן למצוא באתר תחת אביזרים נלווים ולהשוות בינהם. הם אולי עובדים בצורה שונה, אך העיקרון המרכזי הוא פשוט וזהה לכולם: למכשיר יש תא מילוי שאותו ממלאים בתפרחת גרוסה. לאחר המילוי, מפעילים את המכשיר וממתינים שיתחמם (או לחלופין נדרש חימום ידני באמצעות מצית). ברגע שהמכשיר הגיע לטמפרטורה הרצויה (בחלק מהמכשירים ניתן לקבוע טמפרטורה, ובחלק מהם היא קבועה), ניתן לשאוף.

ישנם מכשירים ניידים, שמחזיקים בכף היד כמו וופורייזר מייטי או הפאקס, שאפשר לקחת לכל מקום – וישנם מכשירים נייחים, לסשנים ארוכים המספקים חוויה יותר ביתית. המכשירים הניידים פועלים על סוללה פנימית נטענת או באמצעות מקור אש חיצוני. הביתיים – מתחברים ישירות לשקע החשמל שבקיר.

טמפרטורות אידוי לקנאביס

אחד היתרונות העיקריים של אידוי קנאביס על פני עישון, הוא הימצאות השליטה על טמפרטורת האידוי בכף ידכם, השאלה היחידה המתבקשת כאן היא מה הטמפרטורה הנכונה לאידוי הקנאביס? אביא בפניכם שלושה טווחים של טמפרטורות בהם מומלץ לאדות קנאביס. 

אל דאגה, לא צריך לסיים תואר כדי  להתמצא בכך, קודם תבדקו איך כל אחד מהטווחים גורם לכם להרגיש ובסופו של דבר- תמצאו את הגדרות הטמפרטורה שעובדות הכי טוב עבורכם, ולא אף אחד אחר. 

השתדלו לאחר מציאת הטווח הנכון לכם, לא לעלות את הטמפרטורות מעבר לנדרש זו היא המלצה אישית מחשש לפיתוח עמידות (Tolerance).

קלוי קלות (163°-177°)

טטרה-הידרו-קנאבינול (Tetrahydrocannabinol), החומר הפעיל העיקרי בקנאביס, בעל נקודת רתיחה של 157° צלזיוס (315F), כנראה שלא תרצו לרדת מתחת ל163°(325F), אם אתם רוצים להרגיש תחושת אופוריה. אידוי בטמפרטורות נמוכות הן הגישה הנכונה אם ברצונכם להנות מהארומות של צמח הקנאביס.

האדים יהיו קרים בהרבה מאשר באידוי עם חימום מסיבי, על אחת כמה וכמה מעישון מזיק, מה שיקנה לכם חוויה נעימה ופחות צורבת בגרון, הסיכויים לפתח תופעות לוואי קלות כגון פרנויה, עיניים יבשות ו”פה יבש”  יורדים בעשרות מונים.

בנוסף,ללא ספק מדובר בטמפרטורה שממנה צריך ונכון להתחיל לאדות.

“אפוי” למחצה (204°-177°)

בטווח הזה, האדים יהיו סמיכים עבים וחמים יותר, ישנה נגישות רבה יותר לקנבינואידים כיוון שהם מגיבים לחום בצורה טובה, הטעם יהיה מורגש יותר וההשפעות הפסיכואקטיביות יהיו חזקות יותר בגלל שכמות גדולה של THC מתפרקת ומתאדה מהחומר הצמחי ישירות אל הקולטנים בריאות. 

וול דאן. (204°-221°)

למיצוי מקסימלי של כל הקנאבינואידים- זה הטווח שתרצו להיות בו. האדים יהיו מאוד חמים, עם הרבה פחות טעם מאשר בטמפרטורות הנמוכות, בטווח הזה תרגישו בצורה חזקה ביותר את ההשפעות הפסיכואקטיביות של הצמח, וגם את אלו שלא, כמו רפיון הגוף בזמן צריכת פרחים עשירים ב CBD.

אידוי בטמפרטורה זו מספקת את  החוויה הקרובה ביותר לעישון\בעירה מאחר ולעיתים הקנאביס גם יכול להישרף קלות מעודף החום במחסנית האידוי.

האם באידוי נצרך יותר קנאביס מעישון?

גילוי נאות, כותב המאמר צורך קנאביס כ5 שנים. 

בתקופת צריכתי לאורך כל ה5 שנים הללו, נוכחתי לגלות שצריכת הקנאביס באידוי קטנה בעשרות מונים מאשר צריכה בשריפה, על אחת כמה וכמה אם אתם מעשנים ג’וינטים. 

לדעתי האישית, וזו גם תהיה הפעם היחידה שבה אני מביע את דעתי במאמר זה, צריכת קנאביס בעישון היא דרך מאוד בזבזנית, לצורך הדוגמא אני זוכר שהייתי קונה 20 גרם והם היו מספיקים בקושי לחודש אחד בגלל חומרי הבעירה המצויים בניירות הגלגול הפשוטים הנמכרים בפיצוציות ותחנות הדלק, הבעיה הזו הופכת לפחות משמעותית ומעיקה כשאתם מאדים את הקנאביס במקום לשרוף, כשאתם מאדים אתם יכולים להשתמש בכל פרח עד הסוף, להוציא ממנו את המקסימום ולבסוף – עוד ישאר לכם ABV נהדר.

קנאביס מאודה – ABV

לאורך כל תקופת הצריכה שלכם בעזרת וופורייזר- בין אם נייד ובין אם נייח- אתם תיתקלו במצב שנשאר קנאביס בצבע חום-צהבהב, לא שרוף ולא מפוייח (זאת בתנאי שהטמפרטורות של האידוי שלכם לא עולות על הנדרש), לסוג החומר הזה יש שם- הוא נקרא ABV – או באנגלית, Already Been Vaped. קנאביס שעבר אידוי. 

בקנאביס הזה, החומרים הפעילים לא לגמרי נשרפו או התפחמנו (מלשון פחמן)- וניתן להכין מיצויים ומאכלים שונים.

לסיכום

אם עקבתם עד כאן, מיותר לציין בפניכם שצריכת קנאביס רפואי באמצעות וופורייזר היא חווית הצריכה המומלצת והבטוחה ביותר, אשר מעניקה חווית עישון מגוונת ומרוסנת בהתאם לדרישתכם.

יש לציין כי העלות הראשונית של קניית מכשיר אידוי, בין אם נייד ובין אם נייח- תכסה את עצמה עם הזמן כיוון שצריכה באמצעות וופוריזר כפי שכבר אמרנו- מקטינה באופן משמעותי את הצריכה בטווח הארוך. .מלבד היתרון הכספי, ישנו היתרון הבריאותי אשר מבחינתי גובר על כל שאר היתרונות. 

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם מטופלים אחרים שחייבים ללמוד על היתרונות של הוופרויזר.

אהבתם? שתפו עוד חברים שיכולים להיעזר במידע!
אולי תתעניינו גם ב
התפרסם בתאריך
על ידי