1. Home
  2. »
  3. מידע שימושי
  4. »
  5. המדריך המלא לאחסון נכון של קנאביס רפואי

המדריך המלא לאחסון נכון של קנאביס רפואי

אחסון קנאביס רפואי
תוכן עניינים

כל מטופל מגיע לשלב בו הוא שואל את עצמו את השאלה מהי הדרך הטובה ביותר לאחסן קנאביס רפואי או "לכמה זמן קנאביס עשוי להיות טוב?". אז כמו יין משובח או וויסקי מיושן כך גם הקנאביס בתנאים הנכונים משתבח עם הזמן. מספיק שנשמור על התפרחות במקום קריר ויבש הרחק מקרני השמש ויהיה ניתן לצרוך מבלי לחוש בפגיעה בארומה או בעוצמת החומרים הפעילים לתקופה של בין חצי שנה ואף שנה. אז רגע לפני שאתם מדליקים ג’וינט או מאדים פרח בן שנה ויותר שמצאתם במגירה… תנו לי לתת לכם מספר טיפים ליישון ואחסון נכון של קנאביס רפואי לתקופה ארוכה יותר שאפילו תשביח אותו.

 

אז איפה הכי נכון לאחסן קנאביס?

פטריות עובש ושאר בני משפחתם משגשגים בטמפרטורה הנעה בין 24 ל30 מעלות צלזיוס, כך שאמצעי הזהירות הבסיסי ביותר יהיה לאחסן את התפרחות במקום קריר ויבש רחוק מקרני שמש, שמירה על כלל זה לרוב תספיק כדי לעשות את העבודה בשמירה על איכות התפרחת אך ישנם מספר משתנים קריטיים שיש לקחת בחשבון.

 

 

חום

חום עודף עשוי לגרום לייבוש והרס הקנאבינואידים והטרפנים שלוקח לצמח חודשים לפתח, כששמנים אתריים אלו ביחד עם החומר הצמחי מתייבשים יתר על המידה, הם עלולים לגרום ליצירת עשן חם ומזיק יותר, בנוסף יש לציין כי אויר חם "מחזיק" יותר לחות מאשר אויר קר ואחסון נכון בטמפרטורות נמוכות מעכבות את תהליך הדה קרבולציה של הקנאבינואידים.. (תהליך בו הקנאבינואידים המרכזיים CBDAו THCA מתפרקים בין היתר לCBD THC ולאחר מכן לCBN. קנאבינואיד עם תכונות והשפעות שונות המתפתח בתהליך היישון.) 

לחות 

שמירה על לחות נכונה נחוצה כדי להרחיק פטריות עובשים ושאר צרות מתפרחות הקנאביס.

אחסון נכון של תפרחות קנאביס רפואי יהיה בסביבה אטומה ומבוקרת עם לחות יחסית שנעה בין 58% ל63%. זאת כדי לשמר באופן מיטבי ואף לחזק את הצבע, האחידות והארומה של התפרחות.

שימו לב: שמירה על לחות יחסית מתחת ל65% מורידה את הסיכויים להתפתחות של עובש, אך שימו לב כי אם אחוז הלחות יירד נמוך מדי אתם עלולים להסתכן בייבוש הטריכומות כך שיהיו שבריריות וחסרות שמנים אתריים.

איך לאחסן קנאביס רפואי

קרני אור 

קרני UV מזיקות עלולות לפרק חומרים אורגניים וסינטטיים רבים.

בדומה לצורה שבה דשא הופך לחום בסופו של קיץ ארוך או לדהיית צבע הרכב כאשר הוא חשוף לשמש זמן רב, קרני הUV יפגעו באיכות התפרחת עם הזמן.

מחקר שבוצע באוניברסיטת לונדון בשנת 1976 הסיק כי אור היה המשתנה המשפיע ביותר לפגיעה בקנאבינואידים.

באותו המחקר הוסק כי הקנאבינואידים שומרים על יציבות לתקופה של עד שנתיים כאשר הם מאוחסנים כראוי תחת התנאים המתאימים. פרחי קנאביס יכולים להישאר אפקטיבייים ובטוחים לשימוש גם לתקופה ארוכה כמו זו, כיוון שהשמנים האתריים מתפרקים לאט עם הזמן. יש לקחת בחשבון שאחסון הרחק מקרני השמש יכול גם לעזור לשלוט גם על חום.

אויר

תמיד בדקו שהצנצנת סגורה היטב כדי להיות בטוחים שכל טרפן נשמר בדיוק כמו שצריך, בזמן שצמח הקנאביס צריך חמצן בתהליך הצמיחה והיישון. אחסון הקנאביס במיכל אטום כמו צנצנת עם כמות האויר הנכונה, נחוצה כדי לשמור על טריותו של החומר.

מעט מדי אויר עשוי להשפיע באופן ניכר על הלחות היחסית,  במיוחד אם הפרחים לא לגמרי יבשים לפני אחסנתם.

יותר מדי אויר עשוי להוביל לגריעה באיכות החומר כיוון שהקנאבינואידים ושאר החומרים האורגניים נחשפים לחמצן. בדיוק עבור בעיה זו ישנם מספר אביזרים כמו צנצנות וואקום או משאבות ידניות וחשמליות שיעזרו לכם לצמצם באופן מקסימלי את החשיפה לחמצן.

 

לסיכום אחרי שלקחנו את כל המשתנים בחשבון, בוא נעשה לכם קצת סדר 

איך לשמור על תפרחות קנאביס רפואי

  • לאחסן במקום קריר ויבש הרחק מאור שמש.
  • לאחסן במיכל בעל מטען חיובי כמו צנצנת זכוכית.

  • השתמשו בהיגרומטר או שקיות לחות כמו BOVEDA כדי לשלוט ברמת הלחות היחסית.
  • אחסנו בצנצנת אטומה בוואקום או מיכלים דומים כדי לצמצם ככל הניתן את החשיפה לחמצן.
  • הפרידו בין הזנים השונים כדי לשמור על הפרופיל הארומטי הייחודי של כל זן. רשמו על הצנצנת את שם הזן והתאריך בעזרת מדבקה וטוש.
  • אם אתם מטופלים חדשים קחו את זה כטיפ קטן ממני כי זה די מבאס לערבב בין הזנים.
  • חפשו אחר דרכים נוספות ואביזרים ייעודיים לאחסון קנאביס, התעשייה גדלה מיום ליום ומוצרים חדשים יוצאים לשוק על ידי חברות כמו "The Bureau" וCannador" העוסקות בפיתוח של אמצעי אחסון חדשניים לקנאביס רפואי.
 

איך לא לאחסן קנאביס

  • אל תאחסנו את הקנאביס במקרר התנודתיות בערכי הטמפרטורה והלחות עלולים להעלות את הסיכויי להיווצרות נבגי עובש ופטריות. אם בכל זאת החלטתם לאחסן במקרר, תדאגו לאטימה מוחלטת בוואקום כיוון  ששאריות מים מהאוויר הנספגות בחומר עלולות להרוס את הטעם, לאחר הקירור ולפני הפתיחה מחדש תנו לאריזה מספיק זמן מחוץ למקרר כדי לחזור לטמפרטורת החדר.

  •  אל תאחסנו את הקנאביס במקפיא. טמפרטורות כאלו עלולות לגרום לטריכומות השבריריות להישבר וליפול במגע הראשון. אם בכל מקרה החלטתם להקפיא אטמו לחלוטין באמצעות וואקום ורק לאחר מכן הקפיאו. מאחר ופרח קפוא סופג מים מהאוויר והורס את הטעם תנו למיכל הקפוא מספיק זמן כדי לחזור לטמפרטורת החדר לפני הפתיחה מחדש והשימוש.

  •  אל תאחסנו בשקיות פשוטות או מיכלי פלסטיק, לפלסטיק לעיתים יש מטען סטטי שיכול למשוך אליו טריכומות יקרות מפז. אם אין לכם ברירה ועליכם להשתמש בשקית פלסטיק עשו זאת לזמן קצר ככל האפשר עם כמויות קטנות או פשוט השתמשו בשקית שהגיעה התפרחת מהיצרן.

  •  אל תאחסנו בסביבת מכשירים אלקטרוניים או מכשירים הפולטים חום העשוי לפגוע בתפרחות, במקום זאת אחסנו במדף מוצל או מקום אחר בו הייתם משאירים ללא חשש בקבוק יין.

  • אל תאחסנו בקופסאות עץ לטבק או סיגרים, העץ בקופסאות מסוג זה מכיל לעיתים שמנים שיכולים לעבור לפרחים ולהשפיע על הטעם, בנוסף במקרים רבים הם מכילות ספוגים עם פרופילן גליקול כדי לווסת לחות, חומרים אלו במגע עם הפרח יכולים להיספג בו ולהרוס אותו. 

  • אל תאחסנו את הגריינדר, מכשיר האידוי או אביזרים אחרים עם התפרחות. לעיתים אביזרים אלו נושאים עמם ריח ושאריות חומרים העלולות להפיץ ריח במיכל האחסון, כמו כן מומלץ להפריד בין האביזרים ולשמור עליהם נקיים.

נקודה אחרונה לגבי תמציות ושמני קנאביס רפואי

תמציות ושמנים ושאר המיצויים מקנאביס גם נפגעים כתוצאה מחשיפה לחום, אור, לחות וזמן. שימרו על המוצרים סגורים היטב באריזתם במקום חשוך, קריר ויבש. בזמן שחיי המדף של תפרחות קנאביס יהיו מוערכות כשנה או פחות מיצויים ותמציות יכולים להישמר בקירור גם למשך שנים.

נהנתם מהמאמר? 

אנו מזמינים אתכם לשלוח לחברים ולשתף אותנו בתגובות כיצד אתם מאחסנים ואם המאמר עשה לכם קצת סדר 🙂

אהבתם? שתפו עוד חברים שיכולים להיעזר במידע!
אולי תתעניינו גם ב
התפרסם בתאריך
על ידי